Monday, March 21, 2011

Mendaki Bukit Broga (update)

Sebenarnya aku dah menaip panjang lebar untuk entrie ni, sekali aku padam semua. Sebabnya baik aku cerita ringkas je, tulis panjang nanti pening orang baca big grin

Trip mengejut yer, sebab hari jumaat kawan sepejabat ajak mendaki Bukit Broga esoknya. Aku pun ok je, sebab susah nak ada aktivtiti dengan kawan sepejabat ni.

Janji berkumpul dekat pejabat pukul 4 am, lepas semua ada baru gerak (4.20 am). Kami sampai sana dalam pukul 5.10 am.

Tujuan utama nak lihat matahari terbit, sekali kan kabus tebal sangat la. Nampak sanyup-sanyup je matahari naik sad

Muka kepenatan campur gembira sebab berjaya sampai. Walaupun ada kejadian lucu yang berlaku... takkan aku lupakan sampai bila-bila hee hee

Ajak Aima join sama, malam tu tidur rumah dia je. Siap datang ambil kat rumah lagi, TQ beb.

Tengok tu, kabus tebal... nampak sanyup-sanyup je matahari tu naik. Tapi tetap bersyukur sebab tak hujan.

Bergambar sebelum balik sebagai kenangan. Entah bila nak datang sini lagi.....

Keseluruhannya, jarak perjalanan sampai ke atas adalah 1.7 km. Pendakian kami menuju ke Bukit Broga ni mengambil masa sejam juga. Sebabnya terpaksa mendaki dalam keadaan gelap dan berjalan berdasar jejak orang tinggalkan sebelum ni. Ada sesetengah tempat agak curam tapi insyaallah anda pasti sampai. Masa kami sampai pun, dah ramai orang dekat atas tu. Yang pentingnya biar ada stamina sedikit, kalau tak nanti awal-awal dah pancitttt.

Masa tu kena ikut turn, sebab ramai kan. Berselisih dengan orang nak naik lagi. Siap ada yang berlari-lari lagi time turun.

said...

dah ramai naik bukit broga...nak kena naik gak ni 1 hari nanti

heheh (^^,)❤..

Intan ~ Nur Azlina said...

Yanie ~
Kalau naik jangan lupa bergambar sakan yer. Jangan pandang kiri kanan dah, nanti rugi bila dah turun. hahahahahah