Sunday, June 13, 2010

pertunangan ijat


Suatu hari yang indah.. tsimpullah ikatan pertunangan asrul asrizat aka sepupu saya dengan dengan tunangan dia yg saya tak tau namanyer.. miahahahah.... sengal aku ni. Memandangkan uma makcik saya adalah sekangkang kera drpd rumah kite org.. pkl 12 gerak dr uma gi rumah makcik aku. Smpai2 je tgk makcik aku tengah bsilat kt dapur masak ngan mak jang aku. yg lain2 tu, tukang tgk gmaknyer. So tgk ape yg blh ditolong. ingatkan nk wat tahlil, tp belum sempat ape2 dorang dah ngap makan dulu. jd la sesi makan2 seb ke rumah perempuan. Masa gi uma blah perempuan kt pantai dalam nasib dekat je... konvoi la beramai2 coz seb pakcik aku ni org perak, so meka confirm x tau jalan yer. tu pon bhenti 2-3 kali nk pastikan dorang x tertinggal. Ikut hway sudah walaupon 3 kali kena bayor tol. tu yg untung sgt dok puchong ni... nk gi mana semua kena bayor tol!!! jln tetap jam jugak.... Smpai2 je blah perempuan dah tunggu maklum la, dah mmg kelambatan. so majlis ptunangan ni dorang buat kt surau.. senang kot, kt bawah je. so ada lah sesi pbincangan ape yg patut. org cakap masa ni la kena diskus ape yg patut kan. Kiranye klu putus ditgh jalan, ape penyelesaian nye. pang pung pang pung dorang citer. klu x nanti susah, cam adik aku... patutnye blah perempuan kena pulangkan barang2 lepas dia putuskan ptunangan sekali ny nan ado. omaknye x mau pulangkan cincin. ambil la klu x pegang janji ni mmg susah kan. ops!! tlebih sudah....

Selesai semua, sesi sarungkan cincin plak... bgmbor sana sini dah cam artis plak. byk giler camare dslr. lom lg kamare yg bkn dslr tu. lebih dr 6 bijik weh.. dah macam kenduri kawen plak. miahahaha.. masa tu glak2 coz byk giler flash sana sini... siap kagum tgk kamera dorang, jeles weh.. Lepas sesi bgambor, kami keluar tuk makan plak. yariba... makan time, x sedarlg tu badan semakin sihat... meh aku jaja a few pics... gambor sepupu den nan ado coz masa ni dia kt luar, bila dia masuk kite org plak kuar tuk makan. kt cameraman ade la kot pic dorang ni...


ayah den dok tpikir, bila la anak nyer yg sorang ni nk kawen.. miahahahah...