Thursday, June 3, 2010

perempuan itu...

/p>
penantian itu sesuatu yang memeritkan. miahahahaha...

seperti yang dirancang, pada hari isnin perempuan itu dan rakan sekerjanye sudah terpacak pagi2 di client site. Tp mereka tidak betah untuk duduk menunggu di pejabat client nye itu, lalu membuat keputusan melepak di Old Town saje. Nak melepak smbil menunggu di Starbuck sesuatu perkara yg perlu dipikir 10 kali memandangkan gaji tidak masuk lg. Smbil2 menunggu supplier yg tidak kunjung tiba... dilayari la ape saje untuk menghilangkan kebusanan. Kesian jgk perempuan itu dgn rakan sekerjanyer, baru smpai pagi td dr jalan2 cuti malaysia ke Kuala Terengganu.

Setelah penat menanti, 1 panggilan dibuat bertanyakan bilakah delivery barang tersebut akan smpai. Perempuan itu mendapat maklumbalas mengatakan lori yg menghantar barang tsebut breakdown di shah alam dan mengambil masa yg lama jikalau perempuan itu bkeras barang tsebut perlu dihantar pada hari tsebut. Setelah bbincang dgn kawannya, mgambil keputusan untuk pulang ke opis sahaja. ops... ini tipu yer, bukan pulang ke opis tp ke rumah kerana rakannye sudah ting tong.

Perempuan tsebut berpakat turunkan sahaja dia di sebuah pasaran berdekatan opis. Mana lah tau jikalau tetiba bos menelefon, blh la diberitahu on the way blk opis. Bijak.. bijak... Dengan perasan yg bercampur2, cuak pon ade... perempuan tsebut terus memasuki pasaraya tersebut. Hajat dihati hanya window shopping memandang gaji x masuk lg, ari tsebut pon dibekalkan duit oleh ibunya ke tempat kerja. miahahahahah.... sbb weekend tsebut awal2 lg sudah dibelikan barang keperluan rumah, nak pergi kerja duit tinggal sipi2 aje. huhuhuhuhu...

Disebabkan rambang mata, perempuan tsebut terbeli 2 helai kemeja untuk kerja. see... dah nama pon perempuan, mesti ade yang terbeli. :-p Di kala itu juga, perempuan tersebut masih ade sisa-sisa cuak dihatinye. Dipegang HP tanpa dimasukkan didlm bag kerana standby jikalau bos menelefon btanyakan dimanakah anda... hehehehe.. Kedengaran lagu i'm yours... 1 msg masuk. Cuak la perempuan itu x abis2. Dilihat nye msg itu dari rakan sekutunya, bertanyakan bos ada menelefon dia. dan langkah2 pencegahan, rakannyer itu tidak mengangkat panggilan tsebut. Sesi berbalas msg pon berlaku. Strategi kena mantap supaya tidak kantoi dengan bos.

Memandangkan bos tidak menghubungi perempuan tsebut, dia mengambil keputusan untuk balik uma.sgt hapi pada pikirannyer..... sebelum itu singgah sebentar di KFC dan membeli snack plate, mix ori & black papper. Keluar dr KFC dgn girang dan mata tpandang kiosk A&W. Singgah membeli burger pulak. Ditanya pekerja A&W itu, ape beza burger A dan B... malangnye pekerja itu blur. Lalu diambil keputusan membeli Burger A. Lantak la klu sedap atau tidak.

Setelah itu perempuan itu pulang dengan girangnye kerana sudah smpai rumah sebelum pukul 6.30 ptg. awal betoi pada pandangan perempuan itu. Diletaknye bungkusan makanan, kemeja dan bag laptopnye di sofa nye yang buruk itu. lalu dicapainye penyapu dan membersihkan ruang tamu. Adik nye menunggu2 bilakah akak itu mahu mengOFFER KFC yg di bawa pulang. selepas semuanyer selesai, lalu naik la dia keatas membersihkan diri setelah seharian melepak di Old Town. Setelah itu, dihidangkan KFC dan Burger A tsebut. Nikmati makanan tsebut bersama adiknyer smbil menonton movie I'm not single. Perempuan sgt puas hati KFC perasa black pepper itu. nyum.. nyum...

Mlm bkunjung tiba, datang la si ibu membawakan makanan untuk anak nyer itu. Malang perempuan itu sudah berasa kenyang. ditambah pula berasa kepenatan, maka masuk la dia ke bilik utk Zzzzzzzzzzzzzzz. Tdetik dihati nye, rugi betoi x makan masakan ibu, di masak makanan kegemarannye. smpai skrg masih rasa ralat kerana tidak makan masakan si ibu.

seb mata tertutup, detik hati... esok kena pergi lagi ke client site nye itu. Busan sungguh klu tpaksa berukun bertangga di pejabat oorang lain.

/p>