Thursday, June 3, 2010

ayam penyet & old town


hari selasa yang lepas perempuan itu ke restoran ayam penyet AP dan Old Town.

Kejadian hari isnin tsebut membuat perempuan itu mengambil keputusan untuk menunggu di pejabat saje dan pabila supplier menelefon lagi 1 jam nak smpai ke client site, baru mereka pecut ke sana. Bukan jauh pun, di PJ sahaja. waktu lunch bkunjung tiba, lalu di ajak rakan perempuan itu, makan Ayam Penyet. Seb itu ada sekumpulan rakan yg lain mngajak makan di Little Itali. Perempuan itu membuat keputusan ke Ayam Penyet lagi pon tidak pernah merasa makanan tersebut yg di war2kan sgt sedap.

Smpai ke restoran tsebut, di belek2 nye menu akhir dipilih untuk makan soto ayam. Takut lagaknye klu ambik ayam penyet itu x abis plak dimakan... membazir nnt. Pada pandangannyer, soto ayam itu sma seperti soto msia. Malang sekali, soto ayam itu tidak enak langsung pada tekaknye. Isi nye sedikit ayam dan kobis beserta su-un. Menyesal pulak terorder soto ayam itu. Membebel si rakan nye, sambal ayam penyet pedas bangat. Pada pikirannye, restoran ini tidak menarik langsung. Lain kali mahu cuba ke BumbuBali la plak. Nampak pada luar mcam menarik sahaja. Sedang menikmati makanan tghari itu tganggu dimana mdapat panggilan telefon menyata lg setgh jam supplier brg tsebut akan smpai ke tmpt yg di tuju.

Ape lg kelam kabut la perempuan itu pulang ke pejabat bsama rakannye dan bersiap2 pergi ke client site. Smpai disana, di lihat bos sudah tiba lebih awal di sana. Ade meeting katanyer. Setelah 2 jam menunggu lagi baru lah pak cik delivery brg ni smpai setelah 2 kali kami menelefon btanyakan bila kah mau smpai. Rupa2 nye, dihantar brg2 ke tempat lain dulu. Erm... tensen nyer. tak lama selepas itu, barang yg diorder pon smpai la didepan pintu. Setelah diperiksa satu persatu, kekonon nak buat testing keatas powerstart tsebut. Nasib la perlu di caj bateri nye 6 jam dahulu. So tidak perlu dilakukan testing pada hari itu. Otak nye sudah blur duduk di situ lama-lama. Setelah berbincang dgn client tsebut, segala installation & testing untuk UPS dan powerstart itu dibuat pada weekend ini. Nasib baik perempuan itu ada reason yg sgt kukuh untuk tidak hadir sama. Malas benar dia menepek ke pejabat itu, lalu rakan perempuan itu tidak kisah di sahaja melakukan kerja2 tersebut.

Dipikirkan ingin terus balik ke rumah, tetapi kawan nye itu mengajak lepak di Old Town bawah pejabat clientnye itu. Di order nye set tea time... Teh tarik bersama roti. Roti nye sgt masin pada pandangan perempuan itu. x lalu dihabiskan. Gamaknye di letak marjerin bukan planta. huhuhuhuhu...

Setelah mengambil gf kepada rakannye terus la mereka pulang. Pulang la perempuan itu dengan kelaparan kerana makanannye arini tidak menepati selera tekaknye. Smpai nye dirumah seperi biasa selepas meletakkan bag, dicapainye penyapu untuk bkemas. Selepas itu ke dapur masak nasi.. Lapar bangat weh. Selesai semuanye, naik la dia ke atas membersihkan diri dan turun semula. ditunggu lauk masakan ibunye x kunjung tiba. Lalu di ambik keputusan untuk dibuat nasi goreng sahaja. Kelentung kelentang lah perempuan itu di dapur memasak.

Masak sendiri adalah lagi nikmat daripada makan diluar. x semua makanan yg dijual itu sedap. Sisa2 kepenatan masih ade dan merancang utk megambil MC pada ari jumaat ini. miahahahahah...