Tuesday, August 10, 2010

Salam Ramadhan & Selamat Berpuasa


Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua yang beragama Islam. Semoga kita dapat melaksanalan ibadat berpuasa secara sempurna & mendapatkan keredhaan dariNya. Amin.

Yang baik datang dariNya, yang buruk itu dari tutur & tingkahlaku aku. Jika ada kesilapan yg aku lakukan, harap dimaafkan. Takkan nak tunggu raya nak minta maaf kan...


Lafaz niat puasa harian.


Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala


Lafaz niat untuk sebulan puasa


Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta'ala



Dah siap masak utk sahur nnt. Asalnye nak masak sup daging, last2 jd kari daging plak. Klu mata ni lalu nak buka luas2 masa sahur nnt, aku makan ngan nasi la... klu tak lalu nak buka mata, cicah je kari tu ngan roti jerk la...

Selamat bersahur korang.... Moga puasa kite tidak sia2, insyallah.

2 comments:

My Spirit Finger said...

hi Intan,

Happy fasting to you too.

dzaza

WaNIe said...

Salam kak, selamat berpuasa ye.. ^_^
smga amalan kita smua diterima oleh-Nya.. amin.. :)