Sunday, August 15, 2010

Ramadhan Ke-4


Pepagi aku dah roger adik beradik, tanya dorang balik ke tak kat uma ni, buka ngan mak ayah & kakak dorang ni.. Memasing ckp balik cuma yg 2nd bungsu je tak dapat di jejaki... tu pun aku dah bising2 kt Fb girlfren dia suruh balik... Padan muka, org makan best2 ko makan kat kedai je la.. sedap sgt ke :-p

Yg lain plak aku pesan jgn beli ape2 coz aku ngan mak nak masak... bukan selalu makan reramai, tahun ni memasing bwk haluan. tak macam dulu2... tensi je. Sudah nye aku berbuka bertiga je ngan mak & adik pempuan yg 2nd... ayah plak gi masjid terus...

Tu yg buka tuk Ramadhan ke-3 aku buat nasi grg je. Pastu mak bwk blk tomyam skit, adik aku masak dr taska.

memandangkan adik beradik, adik ipar & bakal adik ipar blk buka puasa kat uma ni, harus la meriah skit. Yg bongsu nak makan ketam kata, yg sorang lg nak ikan kukus la, mak plak nk sup la.. aku teringin makan kerabu. So gigih la bersilat kat dapur masak. Bila adik ipar ngan bakal dtg, dorang pon tolong ape yg patut..

Ni la hasil dari bersilat kat dapur utk berbuka. Air Kelapa & Putu piring je beli, yg lain semua masak sndiri. Aku dah pesan sesiap, jgn beli ape2...


Sup Tulang & Ikan Bawal Kukus


Rendang Kerang & Sambal Ketam


Kerabu Su-un Sotong Udang & Sambal Paru


Putu Piring & Sayur Campur


Agar2 Pandan & Pisang Goreng


Mee Kari



Utk basahkan tekak ade Air Kelapa, Oren Sanquit & Teh O Laici. Penat memasak, ingat ade selera sgt ke nak bedal ape yg dimasak... hohohohoho... tak per, janji adik2 puas makan... lalalalalala...

Ramadhan ke-5 nnt masak jgk + buat utk hantar kat surau ngan masjid... pepagi kena bsilat kat dapur cam gini...