Tuesday, November 6, 2012

Pulau Langkawi Day 2 Part 2 ~ Underwater World, Langkawi Yacht & Pantai Airport


rehat, mandi dengan solat zuhur dulu lepas balik dari island hopping. Kali ni kami makan tengahari di Harum Aroma Cafe. Kedai ni betul-betul depan Underwater World. Rasa boleh tahan kalau nak dibandingkan dengan kedai lain. Segala ikan bakar, ayam & sotong bakar ada dijual beserta lauk kampung yang lain. Makan dekat area Pantai Chenang ni faham-faham je la, agak mahal sedikit dari Pekan Kuah. 


Underwater World
Lepas dah kenyang perut jom la kita ke Underwater World. Harga tiket untuk seorang dewasa RM28.00 sahaja. Apa yang ada dekat sini? ada hidupan laut dan darat juga. Sempat la kami tengok kakitangan disini bagi penguin makan. moh la kita layan gambar je, takde idea teman nak menulis, kepala serabut dok pikir kerja.








Langkawi Yacht
Lepas sejam lebih di Underwater World, kami jalan-jalan dan cari direction ke Cable Car untuk aktiviti esoknya. Singgah dulu ke Langkawi Yacht berdekatan dengan Pantai Kok. Sila la berangan ada kapal layar macam ni, boleh pusing dunia tak yah kerja. wah berangan kayo la sangat kan???





Pantai Airport
Lepas tu singgah makan Pasembor dan cendol di Pantai Airport. Pasembor dia sedap cuma cendol tu sangat la tak best untuk tekak saya. lagi prefer dorang letak santan dari susu. Kurang menyegat ler...





Balik bilik pun dah maghrib. Meh la solat dengan berehat di bilik. Ingatkan nak gi makan dekat lubuk buaya malam tu, sudahnya tukang bawa kereta tertidur kepenatan. Jadinya ajak la adik dia gi makan McD je. Tak kelas tau datang jauh-jauh tapi makan McD. hahahahahahah.... sib baik McD ni sekangkang kera je dari motel.

sampai sini dulu entri ni, jumpa lagi.


No comments: