Thursday, November 1, 2012

Cerita Hari Raya Korban 2012



Nanti-nanti kita cerita pasal cuti-cuti malaysia dan kahwin adik.Tengah kalutbetul, banyak benda nak disiapkan. stress betul keje tak surut-surut ni.

kita cerita raya korban dulu... 
Seronok raya tahun ni? ada buat korban ker? saya tak sure ada bahagian korban ke tak tahun ni. rasanya macam ada tapi ayah yang buatkan bahagian saya. sabar je la kan, bukan nya reti nak bertanya saya ni.

memandang diet nasi sekarang, harus la makan ala kadar je. Takde la sampai tak makan, nanti boleh mendatang kemarahan pula. hihihihi... Menu sarapan pagi raya kami, ada nasi tomata, nasi impit dengan lemang. lupa pula nak snap gambar encik lemang. takde rendang tahun ni, tukar buat lauk daging masak kurma, ayam masak merah dengan kuah kacang saja.

Tengahari kami makan mcD, boleh??? sabar je la tapi dah adik beli, harus la masuk mulut... makan diam-diam sudah. walhal 3 hari berturut-turut dok makan mcD. next entri saya citer.

Untuk makan malam pula selain lauk pagi, mak masak lauk lain juga. mak masak kat dapur, langsung tak tolong masak. pemalas piang betul masa tu, nasib baik adik tetiba rajin nak tolong. ahakkkssss. selalu ada je alasan malas ni nak tolong. Malam tu sempat juga mak masak ikan siakap 3 rasa, sup cendawan dengan sotong goreng kunyit. siap topup dengan tomyam tulang yang ayah bawa dari masjid.

Meh jamu mata kejap, jemput makan yar...





Bercerita pasal korban, tahun ni ayah buat dekat kampung pula. tapi memang ayah rajin buat kat kampung pun kalau ada rezeki lebih. Ayah ngan adik je balik kampung, kami yang lain duduk rumah. lagi pun sarah pun buat korban dekat belah mak dia dekat kinrara sana. Alasan untuk tak balik, malas benar gi balik hari. mentang-mentang kampung dekat moncheh je, itu pun malas nak balik sejak arwah atuk dan nenek dah takde. al-fatihah untuk semua. aah rindu gulai maman arwah nenek, sodap. malam tadi merasa juga saya makan, mak masak. tak puas makan sebab tinggal sejemput je untuk saya, cish.... sampai hati betul.





sampai sini coret-coret raya korban saya tahun ni. sempat juga la saya menziarah keluarga kawan saya. bihun singapore yang dorang buat sedap!!! dasar kuat makan kan.... hihihihi



No comments: