Monday, November 19, 2012

Pulau Langkawi ~ Budget & Souvenir


Assalamualaikum buat semua yang singgah,

walaupun sekadar pulau langkawi, saya rasa tidak salah berkongsi budget percutian ke sana. Ada juga rakan sekerja tanya itu ini, lain baik buat entri untuk rujukan mereka.

walaupun hari ni hari isnin, memang tak sempat nak monday blues pagi-pagi. Saya bangun seawal 4 pagi untuk menghadap kerja-kerja pejabat. Hujung tahun memang banyak kerja, nak stress pun mengomel dalam hati je lar. 

balik kepada topik asal la, budget percutian ke Pulau Langkawi yang lepas. Memandangkan percutian budget, jadi semuanya kalau boleh mesti dalam budget. Maklum la, pergi sana pun gaji tak masuk lagi.... 


Tiket Penerbangan dan baggage
Tiket pergi balik dan buggage untuk seorang RM130. ni pun beli 3 bulan sebelum, kalau beli lagi awal semestinya dapat lagi murah.

Penginapan 
Untuk penginapan 4 hari 3 malam di CD Motel, seorang RM135. Kami tempah masa matta fair yang lepas. Memang dah discuss untuk motel budget je.

Pengangkutan - kereta sewa
Sebenarnya kereta ni percuma sahaja bila kami tempah motel. Kami tambah RM50 untuk tukar kereta manual kepada autamatik. Minyak kereta kami isi RM60. Jadinya +/- semuanya RM37.00 seorang.

Tiket/fee
Island Hopping
Memandangkan kami beli melalui matta fair, price nya agak mahal sedikit. Kalau beli dekat sana RM25 tapi kami beli di matta fair harga RM40 seorang.

Underwater World
Seorang RM25.

Cable Car
Seorang RM15

Kota Mahsuri
Seorang RM5

WildLife Park & Bird Paradise
Seorang RM15

Makan/minum
Kurang daripada RM100

ole-ole/souvenir
Untuk perbelanjaan ole-ole bergantung dengan diri sendiri. Saya takat beli coklat, baju, gamat, minyak wangi, dulang, sudu garpu, sudip etc lebih kurang RM400 - RM500



No comments: