Tuesday, September 7, 2010

Ramadhan Ke-25


Bila cuti, biasa aku ambik peluang rehat lebih skit la kat rumah. Ptg tu kami adik beradik keluar window shopping kat KL. Gerak dr rumah pon dah dkt pukul 4, terus masuk highway MEX. Yg penting sediakan duit tol aje. Sape dok Puchong ni tau la, nak kuar mana pon kena lalu TOL, mana tak nye poket kering semedang. Gaji dah la biasa2 je, bonus blh la berangan nak dapat... emo plak tetiba :-p

Smpai KL tmpt pertama dituju, JAKEL. Kami gi beli langsir, aku tong2 bayor ngan adik. Pastu teman adik beli carpet utk rumah dia. Kite org beli cepat2, nak survey barang lain mmg tak lalu dah. Kat jln TAR tu punya la ramai manusia. Ade 1 tempt tu.. siap jln setapak setapak lg. jgn ckp la terlanggor ape, sendiri paham2 je la klu dah berimpit2 camtu.

Pastu terus gerak gi Sogo sementara adik aku pi hantor brg dlm kete. Sila diri sendiri jeles, adik tukar kete baru, Grand Lavina. huhuhuhu... Takpe rejeki dia murah tahun ni, ops thn seblm ni pon sama je kot. Isteri dia mengandung + tgh tunggu hari nak bersalin pastu dpt tukar kete dan pastinye bonus dia sgt masyuk....

Seblm tu sempat masuk Gulati's survey baju. Malang xde saiz plak tuk adik ipar aku ni. Smpai Sogo terus gi foodcourt, klu lambat tempat duduk takde. Mmg full pon, sib baik dorang ade buka tmpt makan kat level 7 utk puasa ni. Memandangkan aku dah letih, confirm makan pon wat syarat je. so buka cuit2 nasi mak je. adik aku beli set nasi + ikan tenggiri masak kicap, sotong sekor, sayur campur + kerabu mangga.

Lupa plak, masa kat Jln TAR jumpa Shahril Arshad & keluarga dan artis lama, tak tau nama plak. Pastu masa ternampak Hero citer Asmara kat tv3 tu, not bad la.. tak sombong. Senyum je, maybee dia rasa org lain perasan. Almaklum drama dia pon tgh main kat tv. Pic jgn tanya, tak kuasa aku nak ngambik. Biar le dia nak makan & shopping ngan aman kan... Walupon org keliling dok terpandang2 termasuk la kite org :-p

Lepas buka cepat2, terus turun beli brg. Sementara org tak ramai kan. Sempat la aku beli 2 helai baju & seluar tuk aku ngan 1 handbag & kasut yg berkurun lama aku tak beli. Semua tu pon aku beli bkn tuk raya, tp tuk gi keje. heheheehehe... Masa beli aku mmg tak try, tgk saiz terus bayor. Tak kuasa nak beratur masuk fitting room. Sudahnye seluar yg aku beli tu tak bley nak pakai, fit sgt. Kang pakai mau kena bebel 365 hari ngan ayah plak. So kasi campak kat adik aku, rejeki dia. Beli baju tuk adik jgk, share2 ngan abg dia la bayor...

Terlebih budget plak membeli. Yg takde dlm list pon pi beli. aduyai... pitam, pitam...