Saturday, July 11, 2009

morning semua



Walaupun weekend, pepagi dh bgn. Nenek tido kt bilik aku, tsedar dia dh bgn. bunyi2an yg menyedarkn di pagi hari. huhuhuhu... Dia minta mandi, aku yg agak pemalas ni ckp, nek... tido la dulu. Tp dia totap x mau. Bgn dr katil, dok tmenung kt tangga.. tgk budak2 kt bwh siap yg dtg arini. Pastu adik aku settlekn bab2 mandi tu, aku plak pi bwh carikn bfast tuk nenek. Siap mandi, terus bg dia bfast.

Lawak mlm td, pkul 2 lbh aku dh ngantuk tp tido2 ayam smbil hadap lappy. Pastu gigih plak nenek ajak sembg. Siap ckp lg, den x tau napo x buleh nk tido plak.. Huhuhuhu... aku ni dlm mai2 ckp, nek tido la, dh pg ni. Napo x tido lg ni nek, den dh ngantuk ni. Lampu buka ko nenek x dpt tido. terus dia ckp, tak do la... abis tu napo x tido nek???? Aku tido mmg x tutup lampu, coz rasa sesak nafas klu tido dlm gelap, kecuali aku dh tido ade yg dtg tutup x per. Pastu aku tanya lg, lagu den buka tu kuat sgt ko, smpai nenek x bleh tido.... tak do ler, mata den ni argh.. tak blh nk tido plak. Gigih la nenek tu dok citer pasai anak dia yg keje kt sudan tu, cucu2 dia. AKu ni udah mngantuk, tau2 je terlolap dh den. Sian nenek kena layan perasaan sorang2.

Klu nk tau, aku ni ade darah2 org n9, so klu de tulisan or ckp2 aku yg agak kasar tu, tlg jgn terasa ler... x maksud ape2. Tp biasa le, org ngri ni ckp kasar skit tp hati baik.. hahahahahah... Dh siap bg nenek mkn ubat, suh dia rehat2 dlm bilik.

Aku plak dok layan budak2 yg dtg arini. Mcm2 perangai. Yg sorang dok layan citer ben 10 kt seb aku ni. Yg lain dok bwh main gan tgk citer karton kt bwh. Td sempat lg dorang naik atas, kacau abg2 dorang yg tido. Gigih la dorang layan citer ben 10 sama2. Aku plak dok update blog ni. Sat lg nk gosok baju, gi kenduri. AHkak & aima dtg ambik kt uma. Pastu dorang siap plan bersosial. AKu ni klu kuar gan dorang je ler, bsosial, member ngumpat, borak2....



No comments: