Wednesday, July 15, 2009

jiwa kusut


Bila inginkn sesuatu kite tpaksa melepaskn yg lain. Terlalu byk aku lepaskn bila aku ambik keputusan ni. Masa interview aku dh tanya & offer letter aku mmg keje dr pkl 9-6. But suddenly last week bos aku ckp aku gan member kena keje ikut shift. Ini semua pasai system yg sengal tu. Tensen ok. Start 21hb ni aku maasuk keje dr pkl 3 ptg - 12 mlm. Bukan kisah sgt waktu keje ni, tp yg x tahan nye, aku kena keje sensorang waktu tu. x tau smpai bila aku blh tahan.

Ni blum start lg dh tensen. Dh ler aku mmg tbiasa tido time 10-12, pastu br aku bjaga smpai pg. Jgn aku tertido depan pc udah ler. Skrg ni aku tgh buka jobstreet & jobmalaysia searching a new job. Klu aku keje mlm ni de team member x per lg. Ini sensorang tak tau le nk luahkan macamana. Ni la dinamakn keluar mulut buaya masuk mulut harimau :-(

Busan giler kt sini, tu yg jiwa kusut je. Gaji klu byk pon klu keje x seronok x guna gak. Betoi kata kak shima, masa dia mbik keputusan bhenti dr Maybank & masuk comp biasa. Dulu walaupon gaji x byk mana, still seronok... hapi walaupon keje melambak, asyik bgaduh gan bos but still ok lg. La ni, semua nye x best. Nk kata frust x blh la kn, decision dh buat pon, kena redha je ler. Setiap langkah tu mmg ada baik buruk nye.

jiwa sgt serabut, stress & terselit gak rasa terkilan. Miss everythings masa kt tmpt lama. Atleast klu bosan, klu x borak gan member opis.. blh gak aku gi tmpt user aku lepaskn tekanan. Skrg ni, dh le kt opis membisu, blk keje pon sama je. Arghhhhhhhhhhhhhhhhhh..... Bkn nye nk borak sakan pon but atleast klu de problem or tertekan gan keje, de gak member tuk lepaskn ape yg terbuku kt hati. Ini tak... :-( Dah le semua member baik aku bkn keje kt Kl ni, since abis belajar semuanye blk tmpt asal memasing. RIndu le gan korang semua.

Bila dh sorang2 ni mula la hati ni bkarat je. Harapan aku korang yg baca ni doakn aku dpt keje br gan cepat. I need a new job. Huhuhuhuhu...



1 comment:

mrs Shiv said...

ala.. so sad:( Tak best la keje malam. I pernah kerja shift malam kat Dell -12 hours shift. OMG, I mampu tahan 6 bulan saje:(

Apa apa pun, I pray you get new job asap ye...

Good luck