Wednesday, May 27, 2009

x tau nk update ape.....

Motif tajuk camtu??? hahahahaha.... xde idea nk update ape2 walaupon byk benda happend around me.

Mggu lps direct aku blk kije lewat, penat tol. dh le tu, kena kije sabtu ahad. Penat jgn ckp ler, x larat tol dbuatnya. Ahad lps dh le dh plan gan aima gan k.shima nk kuar sesama. Sesaje kuar dh lama x jumpa depa, asyik dok YM je. So, aku gighkan jgk dtg ahad tu coz bos dh paksa suruh dtg gak tuk on kn server, isnin tu de PAT. Kena pastikn xde problem during PAT session.

Kt opis tepon aima, minta tlg dia bik kt opis. Sib baik de org nk ambik, huhuhuhu.. tensen jerk kena kije bagai nk rak. Dh up server PAT gan UAT, kemas2 blk.. tunggu aima kt bus stop jerk. Smpai jerk terus gi Mines, dh janji jumpa lelain kt sana. Smpai Mines jerk parking full, kena gi parking kt bgunan seblh, leceh toi.

Sementara tunggu yg lain smpai, pusing2 dulu pastu cari ATM mc, jenuh memusing br jumpa. Lama btoi x gi Mines ni since dh x kawan gan org tu..... Memasing dh lapor, org yg dtunggu x smpai2. Hahahahahah... sian aima, kelaparan. Smpai je k.shima terus ajak pi mkn dulu, ingat nk mkn kt nandos tp mengenangkn tentera dia sekali ikut, decide mkn kt Pizza Hut ajo. x per, janji mkn lg pon org blanje kn, org dh gaji.... sesekali kena pow le.

Kak Shima order set prawn piza tuk kite org, aima add spagetti cam biasa.. aku plak Cheese-baked Chickentballs. Tgh2 mkn tu, ima plak smpai, maklum dia jauh skit... dr klang. dh join sama pon kire ok. Tgh mkn tu order lg 1 piza, maklum x ckp... tgh lapor. last2 x abis pon piza tu, dok main tolak2 sapa nk abis kn. Of course la kn, smbil mkn2 tu, smbil borak2... gosip but topiknye still sama ler, pasai proj gan bos aku ni.. hahahahah..

Perut dh kenyang mkn, depa dok ajak pi karok plak. Memula aku x mau gak nk nyanyi, maklum le suara x sedap...last2 nyanyi gak smpai sakit tekak dbuatnya. kite org bik 20 lagu, rege nya dlm RM30. Kak shima, aima gan ima tong2 bayor. Sedap nyanyi smpai x sedar lagu abis, bila nk tmbh lagu x bleh plak coz blk dh de yg booking lps kite org.

Harus la kn, pas karok tu kite org gi lepak kt cafe smbil minum2 plak.... haus nyanyi la katakn. hehehehehe... Tgh2 sembang dpt col dr sub-con yg nk wat PAT senin tu kata de problem. Huhuhuhu... br nk sonok2 dh stress dpt col tu, ilang terus mood org. Sabar je ler, dh le dh plan ari senin tu nk masuk lmbat, last2 kena mai awai gak opis. Around col 9 kite org pon dok pakat blk, esk kena kije kn. Still dlm pale serabut pas dpt col tu, pikir mcm2 gak ler camna nk settlekn problem tu. x suka la camni, tensen je memanjang.

Senin tu pepagi lg dh dpt col dr mamat semlm tu pasai problem tu dh resolve ke blum. Mmg tensen yer.... x sempat masuk opis org dh pakat col. Smpai je, terus cek tgk ape problem dorang. Lor rupa2nya server LDAP x on. Patut le dorang x bleh proceed. Dh on semua server yg lain, test blk, sib baik xde problem gan replication. Lega skit hati aku. Tp pale aku still bengong2 coz dok dlm bilik server yg sejuk kejung tu. Dlm pkul 11, aku bgn pi surau... TIDOOOOOOOO.... x larat sgt smpai aku tpaksa mngelat pi surau tido smpai lunch hour. Badan ni betoi2 letih bangat dh ler dh semggu blk lewat pastu kena kije plak sabtu ahad. But senin tu still aku blk lewat, nk kena monitor a few things, bz kejap coz de PAT session.

Dlm 8 lbh bus smpai, around pkul 9 bus gerak. Smpai puchong 9 lebih, dok tunggu2 bus yg masuk uma aku x smpai.. jam dh le 10.30... penat jgn ckp ler...last2 aku bik teksi blk uma. CUak gak naik teksi ni memlm tp memandangkan dh biasa tgk muka driver tu, gigihkn jgk naik teksi. Klu still tunggu bus, entah ade ke idak lg bus tu. SIb baik driver tu ambik murah je tmbg, RM10 jek... biasa RM15. Tp memandangkn dia ikhlas nk ngantor aku coz kesian aku dh tunggu lama kt situ, aku tmbah lg tmbang tu lg 2 hinggit. x per... janji aku selamat smpai, x bleh nk bkira sgt kn.

Semlm plak cam biasa, still dtg gigh dtg pepagi coz stdby forb PAT. Idup org IT ni gini je ler... kekadang x life. redha aje ler....

No comments: