Wednesday, May 6, 2009

jln2 cari mkn v2


Arini kami pakat mkn kt luar lg. agenda utama, member nk bik bnk statement kt affin bank with signature officer. lama betoi menunggu.... ai.. xkan gi ngorat kot kt bank tu, lama bebenor. perut udah lapor ni. sebgai dende suruh member tu pi msg bos kata masuk lambat, lunch hour nk abis dh. bos kata OK. plan awal nk pi mkn kt food court seblh masjid putrajaya. Smpai2 memasing dok mengorder.

cerita disebaliknyer....

ni huda nyer, beli kt stall mamak.. nasi + ayam + kari daging + sayuran +a ir = RM8.80, kira berbaloi yer..

atun plak order nasi grg kg + ice lemon tea = RM 19.55. Cekek darah nk giler. mahal weh!!!


lili plak, kueh teow cantonese + Teh O ais = RM 17.90. aku plak sama cam lili cuma bik mineral water je, so kena bayor = RM 16.50. Mahal tahap melampau weh. Klu sedap x pe gak. Aku nye kuah teow tu masin cam tumpah 1 lori garam woi. tensen betoi. Ckp kt minah yg anto order tu, manis ler... dia blh wat x tau jerk. geram weh. aku angkat pinggan gi kt counter minta tukar baru siap ckp manis cam tumpah garam. Blh plak mamat tu wat muka pelik. ingatkn dia wat yg baru coz aku tunggu punya la lama... bila smpai jerk.. aku rasa kueh teow yg sama cuma dia kasi outer skit kurengkn masin tuh... mmg la kureng sopan weh!!! dh la mahal, lambat pastu masin plak.... Ni 1st nk last aku mkn kt kedai tu. Ingat nk jimat, mkn la kt kedai yg ala2 jerk.. klu tau cekek darah, baik aku mkn kt SR je. Lg pon seblh kedai tu jerk.


masin + x sedap = sgt merugikan!!!



Tuk kureng sakit ati, blk tu singgah kt SR beli kek. mkn x kenyang dek mkn cam hampessssh. menyesal weh. camner le org tu meniaga


yummy.... chocolate indulgence




Noted: Masih bengang lg pasal kueh teow masin itu smpai gelak2 dok pikir harga yg sgt x berbaloi itu. Ape pon sib baik de kek SR ni, yummy...




2 comments:

Cutiesgurl said...

memang ngorat org bank tue..hensom siotttt...tak yah la mkn kat ctu dah...

mrs Shiv said...

Nice blog:)