Monday, April 13, 2009

xtvt weekend gan friday.....

Friday

Jumaat lepas last day bdk2 pratikal kije tmpt aku. So, ptg tu dorang belanja kite org mkn kt pizza hut. Yelah kn, selama dorang pratikal kt sini, macam2 kite ajar, marahkn dorangkn. Bdk fresh grad masuk, mcm2 le nk kena blajar kn tp kite org xde la nk buli dorang bagai. Tp still de je staff kt sini bik kesempatan dok buli dorang. Aku plak suka gak naik angin klu dh ajor berkali2 x paham2 gak kn... kije x aku.. hahahahahahah.. selalu gak la dorang kena marah gan aku, maklum le aku kn senior kt proj ni. Giler kije kn..... So, pas abis kije kite org pon berduyun2 gi Alamanda. Borak2 sementara makanan sampai, dok snap pic tu tatapan blog masing2.. gosip2 ler. Ape pon for dorang welcome to working environment. Mana2 dh dapat kije tu alhamdullila, asalkan ada tapak tuk nk bkerja.
Noted: Apiz... gambor kt hp ko mana, kata nak bg arini. lemb.. la ko ni.. hahahhahah. Later dpt gambor dr apiz br aku update gambor2 tu.

Saturday

Sabtu lepas aku de intvw Support Engineer kt area Puchong. SOka tau, coz dkt gan uma aku. Tp yg x seronoknye xde org nk anto aku gi tmpt tu, so aku pi la naik bus.. gEram giler yg pakcik bus tu, bawak slow giler. Dh le intvw col 3, dh lambat aku smpai opis tu. Yg paling sakit ati, smpai ioi tu, aku ingat nk bik cab pi tmpt intvw tu, tp semua driver teksi tu x mau anto coz opis tu kt area balai polis. Byk songeh tol la driver teksi tu.. hangin je.. Last2 aku jln je kaki gi tmpt tu. Penat wei, dh la ati tgh panas... cuaca plak sib baik mendung.

Intvw aku berjln gan lancar la kan, tp x tau dpt ke idak , coz lepas ni dorang kata de 2nd intvw lg. Suddenly pg td org opis tu col aku tuk 2nd intvw thru col je, suka aku.. x yah nak menapak pi sana. De la few sijil2 aku tu dorang minta emailkn kt dorang... klu ada rezeki insyaallah.. ade le kije tu tuk aku.. Support Engineer tp aritu org tu still offer aku kije lain gak.. Programmer. mana2 pon blh ler janji dpt kije baru..

Pas apis intvw, kuar je opis dorang.. mak ai... ujan ler... dok le aku kt sana menunggu ujan bhenti. Lama gak le aku dok lepak kt kaki lima tu, hampir sejam gk ler.. busan wei... Bila ujan dh renyai2 skit2 aku menapak blk gi IOI lalu kedai2 kt sana takut basah kuyup plak kn. Smpai IOI aku dok ronda2 dulu coz cari idea nk makan kt mana.... coz aritu ramai giler org kt IOI... cam semut. Pikir punya pikir aku gi Secret Recipe. x ramai org pon kt sini, so nyaman je ler aku makan kt sini... ajak member mkn sama kt sini, tp tlewat 2 second coz dia dh mkn kt Asam Pedas area GSC... x per ler..layan je mkn sorang2..heheheheh. Mula2 tu ingatkn nk joint dorang pi le suft tenet kt sbuck.. tp tetiba malas plak. Terus aku cabut blk. Sempat lg aku pi singgah pasar malam kt area tmpt aku tu, beli skit satay, bihun sup, nasi lemak, sup daging... gan jagung bakar + air soya.. maklum ler, mak aku x masak arini, so membeli je ler. Ayah gan adik lelaki aku xde plak coz dorang blk kg jenguk atuk aku. Sampai uma... rehat2 tgk tv, penat oii... sambil2 layan mkn satay plak... mkn je kite aku ni, kata nk diet.. hahahahah

Sunday

Hari ni, hari bkemas sedunia. Aku kemas bilik dr pagi smpai ke ptg... dok punggah2 baju... mak aku mai bising2 panggil mkn, turun sat makan pastu smbg kije blk. Giler ark... mak aku siap kagum lg kata blk aku mkn cantik. hahahahah... maklum le sebelum ni cam tongkang pecah la katakn... Pastu aku dok ajak mak gan adik aku kemas kn area tmpt bsantai... tmtk tgk tv kt atas... gigih la dorang msg2 dok mengemas. Siap kemas.. capai towel.. gi mandi ler.. harus dr pg x mandi kn, bau harum oooooo.... siap mandi, solat.. dok lepak2 gan adik aku depan tv, kena plak dorang grg ayam drummet.. layan mkn perut laporrrrr.... sampai2 tu baca paper coz menunggu Anugerah Bintang Popular. Thniah ct coz still menang... caya ler... Frust jg la mggu ni xde citer MERLIN.....



No comments: