Wednesday, April 22, 2009

Seuntai Kasih Secebis Harapan Part 1


Kami tak mahu keadaan begini,
Azab sengsara di abad ini.

Kami kehausan kami kelaparan,
Di medan perang mayat berkaparan.

Mengapalah perang terus meletus,
Suara kedamaian sering di utus.

Memohon kasih mengharap sayang,
Aman bahagia sukar ditayang.

Tolonglah kami bantulah kami,
Semoga simpati terus bersemi.

Hulurlah bantuan berilah harapan,
Demi kebahagian masa hadapan.

Nukilan : MAS ADEKI 2 FEBRUARI 2004

Noted: nntkan smbungnyer..


4 comments:

Ila said...

Slm ziarah! pagi tadi terdengar lm MHI si Fedtri tu baca satu gurindam lam buku ni tp xtau tajuk ape..jika orang bla..bla..cm best jer.Ke tajuk dia Jika Orang?
Klu cik azlina ada buku ni leh tak tepekkan gurindam tu please!!!:D
mekasih.

Eza Shaari said...

Assalamualaikum,

Maaf saya mencelah. Ya. Saya setuju dgn Cik Ila. Saya pun ade dengar kat MHI pagi tadi..saya ingat salah satu line gurindam tu berbunyi mcm ni 'Jika ku berdiam, jangan cuba nak bermanja'...

Tepekkan la Cik Azlina... Saya pun nak baca the whole gurindam.

Tima kasih,

Ila said...

Cik eza, best kan gurindam tu!
Cik intan; da ada 2 requests ni..hrp cik intan rajin nk tepekkan kt blog cik intan ni yer!

Intan ~ Nur Azlina said...

Wassalam,
Maaf baru ari bkesempatan baca komen dari kamu berdua...

insyallah.... klu saya jumpa buku tu, nnt saya tepekkan gurindam utk korang... dok cari dlm almari buku, x jumpa plak, maybee tertinggal di rumah parent saya....