Thursday, July 15, 2010

@ The Woods Resort, Ulu Yam day1


cik 2p@t pelawa b'camping dgn member2 dia PP@Cari.com. Pelawa kedua ni idok la ditolak bulat2 kerana bunyinyer seperti menarik. Lama sungguh tidak b'camping. Last masa zaman study dulo2.. Pelawa pertama tpaksa ditolak kerana dirasakan tidak cukup stamina utk memanjat bukit diwaktu subuh smbil menikmati panorama matahari terbit. Rugi plak rasanyer x join. tp memandangkan takut keletihan melampau di opis, harus la pelawaan itu di tolak...

B'balik kepada xtvt b'camping ni... bmula seawal 5 pagi aku bgn dr tido semata2 nk prepare utk potluck. So, dgn gigihnye aku menyediakan nasi lemak bserta sambal ikan bilin & sotong grg kunyit. Bgn 5 pg bukan terus bsilat didapur yer ttp melayanz FB smpai pkl 6pg. Lepas tu br terhegeh2 turun dapur utk masak. Masa tu la br nak potong cili, rebus & grind. Separuh tinggalkan kt uma & lg separuh bwk tuk potluck. Aku masak ikut sedap tekak aku yar, klu x sedap, dok diam2 makan yer :-p jgn bunyi2.

Spt yg dijanjikan, 8 lebey depa dah smpai kt uma aku. Kelam kabut dibuatnye coz brg2 lgsung x kemas lg. Br la thegeh2 cari pakaian yg nk dbawak. Smtara bkemas, depa bfast dulu kt dapur tu. Air pon buat sndiri la erk, tuan uma x sempat nk buat. huhuhuhu...

Pukul 9 gerak dr puchong gi putra lrt gombak, ambik member kawan kt situ. carpool kekdahnyer. dah la x pernah gi tmpt tu, nasib la x sesat. Tp kan, lepas dr ambik dia n nak gerak gi ulu yam, bley plak salah jalan. Jenuh la pusing cari jln. dah la, sorang pon dlm kete x tau nk gi tmpt tu. last2 dorang msg yg lain n gerak sama. So checkpoint dia adalah di Giant, Batu Caves. erm... betoi ke idok... dalam pkl 12 semua pon bkumpul n gerak sama2 gi Ulu Yam. seblm tu, smpat masuk Giant tapau keropok ngan air. Lapar bengat sbb x smpat nk bfast.

Pjalanan dirasa sgt jauh disbbkan pertama kali smpai kt sini... pada hal org lain, bkali2 smpai dah. kesian aku ni... Sempat menikmati keindahan alam... nyaman sungguh rasanyer.



tu dia muka hapi sbb dah smpai ke destinasi yg dirancang The Woods Resort, Ulu Yam. So, pn.nurul gi settlekan ape yg patut pasai tmpt penginapan. Stay utk 2H 1M with 3 chalet & 1 khemah, ade org tu nk tido khemah kata nyer :-p last2 ... hujan la plak.

Kami letak semua brg2 dulu kat wakaf kemudian makan2 time. argh, perut lapar gilos. terus ngap nasi lemak 2 pinggan smpai menikmati keindahan alam semula jadi. Lepas makan memasing dah tak sabar nak terjun tiruk masuk dlm sungai. miahahahah... so, masuk bilik letak bag pakaian dulu & tukar baju serta solat zuhur dulu. Ops, seblm xtvt terjun tiruk prepare dulu semua brg2 nak buat BBQ. Makanan semua tinggal kt wakaf je, senang nnt nk makan bila kelaparan lepas terjun tiruk.





Lepas tu br bley nk terjun yer.... tgk tu, depa dok check suhu air seblm tenggelam :-p






Ops!!! tepek muka sndiri la plak.. aku just duk kat gigi air jer, malas mau terjun tiruk.

Best depa dpt mandi manda ngan ikan2. seriusly, tmpt yg dorang mandi ni byk gilos ikan. Siap dorang main tangkap2 ikan tu.. cauk pakai baju je tau.. x caya???? meh tgk ni...


buruk betoi mulut aku gayak tu... :-(

tadaaa... ade sekali tu, smpai 4 ekor sekali cauk tau.. gigih dorang ni auta ikan2 tu :-p



gigih aku type, sbb nye aku x stress.. 1 task sudah beres, yahooo.... klu x, nk blogwalking pon x sempat.