Tuesday, November 9, 2010

Kisah Ahad 071110


Dalam lena tiba-tiba kaki sebelah kanan terasa dicucuk jarum. Terkejut dibuatnyer, terus tido terganggu. Nasib baik dah hampir subuh. Bangun dari tidur tangan ni tercari-cari, mana la tahu kot tersesat jarum pada blanket. Belek punya belek tak jumpa la pulak.

Seperti biasa, entrie aku lebih kepada MAKANAN. Setelah memikir akhirnya kami sajikan tekak ni dengan nasi impit bersama soto dan rendang ayam. Celik mata pikir makan, pejam mata pon selepas makan. Bila berat badan naik sedikit demi sedikit, tak senang pulak. Tapi makan tak mau control.







Makan dan minum petang rasanya akan diceritakan pada entrie seterusnya. Lagi pun dah upload pic dulu, tunggu nak idea nak menulis. Almaklum aku ni bukan pandai mengarang tapi gedix nak berblog bagai :-p

Lepas si kecik balik, mak ajak pi Hero beli barang. Mula-mula bagi alasan tak mau gi. pastu mak cakap bukan buat ape pon, penat bagai. Aku cakap, penat otak... lagi pon esok nak keje. Kebiasaan memang akan stress punya. Sekali lepas maghrib ayah balik, janjinya selepas isyak. Lepas tu ayah siap cakap just ambik kite org lepas tu biarkan kami membeli belah kat Hero tu dan ayah gi balik masjid. Lepas isyak baru datang dekat kite org.

Jadinye... sebagai anak yang baik... miahahahahah... kena nak temankan mak membeli barang. Pastu ayah siap plan nak gi pasar lagi beli barang basah. Tapi mak dah cakap, aku tak larat la konon.. so terus tak jadi plan ayah aku tu pada mulanya.

Beli barang apa yg patut, itu pun beratus gak habis. Zaman sekarang barang kemain mahal. Bukan beli banyak pun, setakat tambah mana yang kurang je. Dah siap bayar, ayah pun sampai. So aku cakap pergi je la pasar beli barang pasar tu. dah alang-alang kan, drpd ayah nak hantar aku kat rumah lepas tu keluar balik. Buang masa pun ia nanti.

Masa dok punggah barang masuk kete sekali terbau makanan. Hhohohohoh... ayah bawak balik nasi lemak + ayam grg rempah. Kata nye wak buat tahlil untuk abang dia. Jadi nye dibekalkan ayah aku beberapa bungkus makanan. Lepas tu kami gi Pasar Borong Selangor plak, area Taman Equin je. Sempat la beli ikan + ayam, tapi tak banyak kami beli. Ayah cakap bukan ikan baru tu, lebihan pagi rasa nya. Tak berapa segar ikannya, lagi pun ayah cakap nanti dia beli lain. Ops, biasa barang-barang basah ni memang ayah yang pi beli kat pasar borong.

Dekat pukul 11 mlm sampai rumah. Kemas semua barang lepas tu ape lagi weh... makan ler. dah terbau-bau nasi lemak tu... Boleh tahan sedap sambal nasi lemak tu.. i like :-)




Bila dah malam lepas berjalan kehulur kehilir, kaki ni makin sakit plak kat tempat yang kekonon kena cucuk jarum je. Bila mak belek2 kaki aku, cakapnya bukan jarum. Binatang ape tah dah sengat kaki aku. Ke main sakit lagi tu.. Asyik letak minyak panas tapi tak jalan-jalan gak. Pastu siap pesan kat mak, klu tak baik pagi isnin maknanye aku ambik MC je la. Mak belek ngan urut skit kaki gedix ni.. Subuh tu mak kejut tanya nak gi kerja ke tak? AKu telek2 kaki ni rasa cam ok, pastu cakap gi kerja. Bukan ape, klu duduk rumah pun busan sebenarnya. Ni pun masih ade sisa-sisa sakit. Masa jalan dalam office pun dok rasa sakit lagi. Minta-minta cepat la baik, bisa tu...

Sekian cerita hari ahad aku. Jaga si kecik Sarah, makan, meneman mak beli barang dapur dekat Hero sebab malas nak gi Tesco dan barang basah dekat Pasar Borong.