Saturday, September 19, 2009

merayap mlm td & bersilat kt dapur... :-)



Br pas abis bersilat kt dapur.. cewah.. hahahahahha...

Pepagi td mak ngan adik dok mengemas & mop lantai bagai... aku tido, ngantuk coz mlm td kt pkl 4 br smpai uma. Kite org gi down town damansara.... biasa2 je, x menarik sgt kt sana. Lepas jln2 cuci mata, dh ngajak adik aku blk... busan lor.

Seb blk singgah sahur kt McD seb LDP. Mkn, borak2... gelak kuat2... coz bkn ramai org pon kt McD tu... 3 lbh dh gerak blk... smpai uma terus tido...

Pas bgn... baca paper dulu, pastu gi dapur start masak oooo.... Mak sibuk jahit baju kt depan, klu x... nan ado la baju raya... sib baik aku dh beli baju kurung siap, so kain ela yg aku beli rabu lepas klu x jahit dulu pon x per ler...

Pmbantu mak tolong aku sama kt dapur. Aku dok potong daging & dia plak dok bersihkn ayam. Siapkn bahan tuk wat rendang... bawang kecik, putih, halia, lengkuas, serai, cili kering & cili padi.. kasi bland jer... x kuasa nk tumbuk... aku wat rendang campak2 je. Hehehheheh... senang skit. Ni dok kering rendang ayam & daging... Smbil rendam beras nk wat pulut kuning...
Nasi impit dh siap masak. Pepagi esok br wat kuah lontong. Lemang beli dh siap je. Actually mak suruh masak ketupat pulut, tp aku malas oooo.... beli ajo lemang aku kata... punya la pemalas....

Pas siap masak, dok sapu tangga plak... huhuhuhu.. ape lg keje yg pending erk... pasni tukar cadar plak... Langsir br mmg x wat coz tunggu masuk uma baru lepas raya ni... kain dh beli dh, tinggal jahit jer.... so, thn ni kite beraya secara sederhana ajo... x yah nk boros2... heheheheh...

Lepas buka nnt, gerak gi jln TAR... jln2 cuci mata smbil beli ape yg patut. Keletihan la plak... pas mandi ni nak tido jup... Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...


No comments: