Saturday, September 26, 2009

beraya ke n9 & melaka



pepagi ayah gerak.... ajak beraya blah dia...
erm... ngantuk weh..
ckp ngan adik, so dia ckp gerak pas solat jumaat...
aku pon dgr lps solat jumaat... turun bawah,
dok lepak2 smbil makan ngan baca surat khabar...
tgk2 memasing dh siap pulak... huks..
sengal weh.. aku mandi pon idok lg..
kelam kabut naik atas mandi ngan bsiap...
suruh adik gosokkn baju ngan tudung sekali...
giler pemalas kn.. heheheheh

dlm 11.30pg kite org gerak gi Alor Gajah, Melaka..
Panas betoi masa tu...
Singgah petronas, isi minyak ngan beli makanan tok mkn dlm kete...
Kite org gi b'lima je..
mak x ikut coz adik sorang lg tu keje la plak...
Perjalanan mmg best, x jam pon..
Smpai AG dlm pkl 1 tghari, then singgah sat solat jumaat.
Aku ngan adik pempuan dok dlm kete tunggu dorang selesai solat..
mak aiiiii... punya la panas kt sini.. huhuhuhuhu

dh siap, terus gerak gi uma acik kt area situ gak...
seb balai bomba Alor Gajah...
1st time gi raya uma acik aku since dia kawen...
ape tah angin tetiba ayah aku dok ajak raya..
klu x, hadap le dok uma jer... huhuhuhuhu..

Acik siap masak mee kari, sup tulang bagai...
aku gi dapur dok cari ade x maman...
sib baik ade seciput, dpt la rasa...
makanan org n9, klu xde masa raya x sah weh....

Mee kari x pandang pon, just mkn nasi impit ngan sup tulang jer..
Seb tu, dok menyibuk kt dapur tlg acik aku masak sekali...
rajin la lak weh...
Acik aku siap kenai kn anak angkat baru dia kt kite org..
baru umo 2 mggu.... dok kelam kelibut Acik aku settlekn pasai anak angkat dia tu...
rezeki nk ade anak sendiri x smpai lg, ambik le anak angkat dulu..
hopefully pasni ade ler rezeki nk dapat anak sndiri..
Doa2kn moga smpai gak rezeki tu nanti... insyaallah...

Plan pastu gi uma datuk saudara kt area situ2 gak tpaksa ditunda de lain hari lor...
Tpaksa gi uma Pak Long aku dulu kt Palong 1, N9.
Coz ptg skit dia de appointment kt spital..
so kite org rushing plak gi sana...
Gilor jauh, penat dok dlm kete... huhuhuhuhu...

Smpai je, Mak long dh siap masak mee..
sementara dorang dok siapkn makanan, kite org layan tv dulu...
Pak Long bleh plak de meeting tkejut, masa kite org smpai dia xde..
x per, yg penting mkn dulu smbil tunggu dia blk dr meeting...
tgh2 mkn, dia smpai.. meh le bsalam2an dolu... br smbg mkn blk...
Siap mkn kite org lepak layan citer...
Ayah aku ngan pak long dok sembang ape tah..
malas nk ambik pot...

Dekat2 pkl 6 kite org gerak blk..
Nnt lambat plak smpai uma..
Seb tu singgah kg dulu.... jumpa atuk
Ni la satu2 nye kg yg kite org ado...
Kg Sri Asahan, Gemencheh N9...
Atuk pon dh x brape sihat...
Later adik bungsu ayah aku pon blk....
dok borak light2 jerk...
Capek weh... smbil2 tu dok bg atuk aku mkn...
Pastu adik & pkcik aku gi mandi atuk plak...

dh settle semua, aku gi solat seb calibut blk..
dkt2 pkl 9.30 mlm kite org gerak blk...
syer ngan adik aku dok hulur duit raya kt sepupu kite org yg kecik2 tu...
pastu kite org gelak2...
yelah, dh la jln sehelai sepinggang, duit pon x bwk...
bwk ngam2 jer...
Later aku ckp singgah kt R&R Seremban, rehat... mkn ngan kuar duit..
nnt duit tol xde plak... sengal betoi ler..
adik aku ingat aku de bwk duit..
aku plak ingat dia yg bwk duit..
last2.. dua2 x bwk duit.. hahahahahah
gilor, bjalan x bawak duit lebih...

Smpai puchong dlm pkl 11.. terus gi ambik aku aku blk dr keje...
then br blk uma...
Kepenatan sungguh... tp sempat gak dok hadap FB...
passtu sedar2 dh Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...


No comments: