Monday, January 14, 2013

sesi menambah lemak di hujung minggu


Entry basi lagi :p

assalamualaikum semua, sihat tak hari ni? harapnya semuanya sihat-sihat belaka. saya ok ok saje, cuma penat sikit la. biasa la, awal tahun memang macam ni.

saja nak kongsi sesi menambah lemak di hujung minggu kami sekeluarga kalau tak ke mana. Selain menghadap tv dan gadget, apa lagi kan kalau tak makan. macam mana la yang turun berat badan kalau asyik nak makan je kan... sabor je la :p

Sejak ada anak buah ni, menu kami pun kena adjust sedikit, mesti nak kena ada sup. nak kena ambil kira selera dorang juga kan...

kali ni saya masak sup ikan merah, sotong goreng kunyit, kacang buncis goreng dan ikan goreng. tak lupa kalau buat sup minta ada kicap dengan cili padi dan tak lupa letak perahan limau kasturi juga. baru awesome nak makan :p

saya takde la rajin bebenor nak masak pun cuma hujung minggu je. masa ni la semua adik beradik berkumpul kat rumah saya. dan satu lagi kalau saya tak keluar merayap memana, kalau tak mak juga la yang masak. sian kan, saya ni rajin juga mengelat masak tengahari kalau keluar jalan. Tapi sarapan biasa tetap juga saya rajinkan diri untuk masak sebelum keluar dating :p







Menu of the day esoknya pula, ayam ayam dan ayam....


Sempat la saya masak sup ayam, sambal ayam, sambal terung dan kangkung goreng. 

Ayam grilled tu adik yang masak. satu depa perap dengan sos bbq dan 1 lagi dengan rempah ape tah. cara masak pun lain-lain tau. satu masak atas pan ajaib la sangat :p dan 1 lagi bakar dalam oven. but bbq bakar atas pan lagi sedap. tengok la gambar kat bawah ni, sampai rentung ayam tu dikejakan. hihihihi...







Buruk bebenor gambar makan yang saya ambil. lepas tu takde seni menghias langsung. hahahahah.... takpe la, janji boleh makan dan kenyang bila masuk perut. betul tak ??? 


No comments: