Monday, May 24, 2010

last week - sudah menjadi sejarah...


Isnin
Memandangkan puasa pon mhampiri, aku start untuk ganti puasa Day 1. Alhamdulilla, semua ok but sadly lg 1 jam nk buka puasa... aku bagai nk pitam. Badan berpeluh2 1 badan. x tau nak ckp ape. Smpai uma, rasa nak nangis... lauk nk buat berbuka kena makan dek lalat... sakit hati ngan bibik mak aku ni, mmg aku bengang giler, benda senang pon x bley buat. Bukan ko kena masak pon. buat keje sambil lewa jer. sbb tu dah bengang tahap gaban, buka puasa ngan nasi + telur dadar je. Serius rasa nk sepak2 dinding je, hilang sabar gua. Padan muka kena marah ngan mak, tp tu la... wat muka bodo je. Silap aku gak, lupa nk pesan ngan mak, aku puasa. merajuk x hingat den. hahahahah...

Selasa
Sgt bz dgn keje... letih sgt. macam2 benda nk kena support. dh la, mggu ni dok uma sndiri. Blk uma, kelam kabut kemas uma, masak... klu x, sndiri mau ingat la. hahahahah.

Rabu
Bengang giler coz pepagi ade org buat hanging 1 badan. Dah la x brape sihat, then masuk lewat coz accident sana sini. Smpai opis kelam kabut settle kan keje, tetiba dpt col maki2 aku. Silap la weh, sabar wa ada batas. lu wat wa bengang smpai wa ngadu kt bos wa... then bila dh ok, rasa cam... kesian plak kt org yg maki aku tu... coz dh terbagi tau bos yg dia maki aku.. takut effect kt dia plak. Aku xde la busuk hati sebenarnye klu ko x kacau aku dulu. patutnye klu nak minta tlg org, beradab la skit. Jgn nk hentam x tentu pasai je. Masa otw turun bwh nk blk, tetiba bos tanya lg pasai issue aku kena maki... tp aku ckp, lupakan je coz aku x mau panjang2 kan lg. lupa plak, lunch wit ateh arini kt old town. TQ blanjer aku lunch yer.. lain kali, bley blanjer lg...

Khamis
Alhamdulilla, x payah nk gi client site kt Nilai tu. Aku troubleshoot based on info yg client bg thru col n ym. Seb blk setyle already. Klu buat keje diparas kewarasan, insyallah bley settle. Tp klu ko maki2 aku suruh solve kan masalah client ko, sumpah x kuasa aku nk tlg. Sib baik client pon baik, tu yg aku solve kan jugk problem tu dgn kadar segera. Byk benda kena settlekan. Tensen melampau2. walaupon tensen terselit kisah lucu. nnt story mory klu rajin. lawak la u ni bos. hahahahaha..

Jumaat
Ingat dihati nk terus gi client site kt putrajaya, tetiba tertinggal access pass plak. Kelam kabut blk opis ambik pass n gi putrajaya. Ingatkan aman la hidup, rupa2 nye still dikacau gak. Settlekan pasai client nyer UPS, laptop, nak delivery bagai, payment la... sungguh aku busan. mmg ade dlm jobscope aku ker... huhuhuhu... aku ingat wat technical support je. hahahahahaha...

paksa ahkak lunch together coz aku gi sana. Keji paksa2 org kan. Tp x pedulik, sekali sekala paksa org lunch sesama.

Blk dr putrajaya singgah Tesco beli brg nk wat steamboat. Hajat dihati nk ajak member mkn2 kt uma aku. last2 x jadi coz adik beradik semua mai uma aku... so, rejeki untuk mereka :-)

No comments: