Thursday, August 18, 2011

Ramadhan Ke-16 & Ke-17


Salam Ramadhan semua,

Malas betul nak gi kerja pagi tadi, maklum la semalam kan cuti nuzul quran. Memandangkan cuti jadinya gi teman kawan shopping untuk raya. Aku? cuci mata je, tak beli ape pun. Kami ke Shah Alam sebab malas nk redah jam kat KL tu. comfirm ramai orang turun KL nak shopping semlm.

Macam2 jadi minggu ni, sesak kepala sempai tak boleh nak berfikir dengan tenang at wits' end
Boleh misplace card atm tapi nasib baik jumpa balik. Berita yang buat aku terkedu, erm... simpan dalam hati je lar.

Meh aku kongsi juadah berbuka Ramadhan Ke-16 hari tu,

Merajinkan diri masak mee goreng, sedap ikut tekak aku. Satu2nya makanan yang sold out hari tu... berbaloi aku bersilat kat dapur lepas balik kerja. uweekkkkk big grin Masuk bakul angkat sendiri makcik ni.


Lauk import dari mak, semuanya berasaskan ayam. Ayam goreng, kari ayam dan ayam masak kicap. Roti jala je mak tak sempat nak buat, sob.. sob...







Ayah teringin nak makan telur goreng dengan kacang panggang... yum yum..



Lauk import dari param, ikan keli sambal dan masak lemak sayur.... membazir, tak berhabis walaupun sejemput je beli.





1 lagi pembaziran, kuih muih yang dibeli takde orang nak makan sangat. Kuih onde2, ketayap, cara, pulut bungkus, donut, burger malaysia, karipap dengan tepung pelita.







Semalam buat bihun goreng je dengan hangatkan lauk yang tak habis....





Sampai sini dulu, petang nanti nak gi buka puasa dengan kawan sekerja kat SR, IOI. Ada sesapa nak join sama? heheheheh...
Nak tidur sat, ngantuk.

No comments: