Thursday, March 11, 2010

sepanjang bln februari....


First week of Feb, start ngan hari lahir.... moga dpermudahkn segala urusan & mgharapkn keberkatan dari-Nya.

Then starting cari org nk renovate uma, just smbang blkg... nk renovate besar2an mmg xde la, duit nye x brape nk membukit... :-p

2nd week, mmg byk betul benda yg happend depan mata... Mula2 mmg xde mood nk gi keje lgsung... kt opis pon x brape nk hapi... badan x brape sihat.. then blk keje isnin tu, lepas maghrib nmpak depan mata aku sndiri adik yg bungso accident... kelam kabut dbuatnya.. kuar n blari kt adik aku... dlm keadaan huru hara tu, minta dia alihkn moto dulu.. yelah... dh moto tu betoi2 tgh jln.... di plak dh mngamuk kt org nyer kete kuar tiba2 kt smpang... semua tjadi tlalu pantas... n aku nmpak depan mata sndiri.... patut la aku bdebar2 1 hari.. alhamdulilla, adik aku xde ape2.. just moto je yg teruk...

esk nye plak, otw gi keje.... tetiba jln jam kt area taman kite org... jam teruk n x pernah jd pon camtu sekali... rupa2nyer ade budak accident moto lg, kali ni teruk.. bdarah kuar dr hidung ngan telinga dia x salah... kejadian opposite kt jln tmpt adik aku accident gak.. blk tu adik aku ckp bdk tu meninggal.. innalilla.. kesian tgk bapa budak tu, tkejut tgk anak dia accident.. di langgor olh org mabuk... cish... weekend tu de gak bdk accident, ngan lori.... actualy sejak taman yg br buka seblh taman kite org... byk accident happend... dorang ni main redah je kuar simpang... aritu de 1 pakcik ngan anak dia accident.. tmpt yg sama gak.. bgn je terus motogi kwsp tu meletop... h0h0h0h... ngeri weh..

seb abis bln 3, siap dh kerja renovate blkg uma... cuma x cat lg... then settle air ngan syabas... sgt cepat... TNB nyer sgt la susah pd aku... nk beli setem hasil, cop la bgai... n deposit & setem nye dh la sgt byk weh... RM 280+ 20 + 3 = RM303... gi kwsp.. settle, cuma x sempat nk buat IWK lg.... x tau bila nk wat..

Seb cuti, opis wat celebrate birthday tuk baby feb... then dpt angpow lg ngan bos... huray.. 26 - 2/3 cuti.. brehat2....


mharapkn, bulan 3 ni semua nye btambah baik....

No comments: