Wednesday, June 16, 2010

setahun akhirnya...


alhamdulilla, akhirnye 12 Jun 2010 genap setahun keje kat sini. Punya sengsara la nak smpai setahun ni. huhuhuhuhu.... bukan senang, tp bila dah nekad untuk tukar keje, kena redah segala kepayahan kt sini.

1) keje yg aku buat ni, mmg keje2 yg paling aku x suka & actually aku sndiri x sangka keje aku camni skrg. aku expect lain sebenarnyer... tp x pe, aku berjaya harungi segala kepayahan itu dan sekarang aku rasa aku bley tersenyum dengan segala usaha yg aku lakukan. kadang2 x semua yg kite suka tu kita akan dpt... so, kena blajar byk bsyukur dengan ape yg telah tertulis untuk kite.

2) dlm team aku sorang je perempuan.

3) kekadang bos aku lupa ngan aku ni pempuan... yg kekadang diluar kudrat aku nk lakukan... hohohohohoh

4) dalam byk2 ni je aku suka. Gaji aku lebih dr previous company. Yelah, klu stay kt tmpt lama.. x tentu 1-2 thn ni, aku bley dapat cam ape aku dpt sekarang. Sgt2 bsyukur & tu lah point utama aku masih gagahi keje disini.

5) environment pon x brape menarik, coz meja bos aku blkg tmpt duduk aku je. 3 langkah je yer bilik dia. dah tu meja dia mghadap meja aku. So, kena blagak BZ 24jam. walaupon keje dah settle. Buat la ape pon, janji x browse benda2 yg bukan dr ruang lingkup kerja. Busan sgt tp secara x langsung membuatkan aku rajin research pasai keje2 aku.

6) Malay pon x ramai kt sini.. & aku rasa makin bkurang2 dr sebelumnyer. brape kerat je masih tegar dok keje sini.

7) aku mmg plan utk stay 1-2 thn secara tegar walaupon rasa sengsara. miahahaha.. poyo je ayat. Bukan senang nk tukar2 keje ni... kena cari yg betoi2 dalam kemahiran kite. klu x, jd cam aku skrg... learning new thing yg ko kena google segalanyer. dengan xde document, mana yg kena download sndiri & macam2 lar...

Yg penting, aku bsyukur... di sini x smapi 6 bln aku keje dapat increment bln 1 haritu. walhal x smpai sethn keje. ape yg aku dgr, yg keje sethn ke atas je dapat increment. So, bila dah dpt tu... diam2 sudah, x bley kecoh2. kang ade yg x puas hati plak. itu pon, dah 3 bln dpt increment br aku tau... coz nan ado surat pemberitahuan bagai, tak mcm x-comp dulu. huhuhuh.. still nk bandingkan jgk.. heheheheh. harap2 tahun ni ade rezeki bonus plak. wink... wink...

& berganda2 syukur nyer, bhijrah ini miahahahah... aku dapat membeli sebuah rumah di atas titik penuh aku sndiri dan seblum umur aku menjangkau 30 thn. hazab yg baru.. aku kena hadap loan rumah ni selama 30 tahun. miahahahahaha... ade sesiapa sudi tlg bayorkan tiap2 bulan tak?? tak smpai 900 pon sebln, tp dekat2 tu ade lah. sbb ini jgk la aku masih tegar bkeje di sini. x bley suka2 hati nk resign yer.. lain la dlm bank tu duit berkepuk2 yg takkan habis2. Boleh la sesuka hati nak tukar2 keje. pengsan nak habiskan bayor hutang bank. kerete, rumah, asb, ptptn, utility... huhuhuhu.. keje untuk bayor hutang, nk bpoya2 pon light2 je, nk shopping pon.. beli mana yg penting jer.... sedihnyer... ade yg sudi nak sponsor den shopping tak?? cist.. ape ni mintak2 duit orang, duit sndiri lg kepuasan... tak gitu :-p

Cuma ape yg aku harapkan..
bertambah selesa ngan tugasan2 yg diberikan.. blajar utk menambahkan kesyukuran... hapi walaupon sengsara... miahahahah... poyo giles ayat itu.

p/s: aku tetap suka kerja kt tempat lama. Happi dalam stress cuma ade masa kite tpaksa bertukar angin untuk kebaikan walaupon pahit.... miahahahahah..