Wednesday, October 21, 2009

minggu akhir raya...


hampir 2 week no mood nk keje..
hohohohoho.. why????


last Sat wat Open House...

jemputan hanya dikalangan org masjid, adik bongsu nyer member & family member sahaja...
itu pon jemput last minute coz ingat nk wat mkn2 until dpt kunci nnt..
but adik & ayah dh ngajak org.....
jadikn la wat small OH.
adik beradik yg lain mmg x ajak member coz nk ajak masa bila dpt kunci baru.... (?????)
kecik2 pon jenuh masak gak ler...
menu camna biasa..
roti jala, kuah kari, nasi impit, kuah kacang, rendang daging, nasi tomato & nasi beriani, ayam masak merah and last spagetti ayam & daging..
penat gak bsilat masak kt dapur ngan mak...
cukup2 je semua nyer.. xde balance...
makcik & pakcik nk minta tapau pon x dpt coz semua dh abis...
cian tau coz siap bisik2 kt mak aku nk tapau.. last2 tinggal bekas jer..
hohohohohoho


Sun jln raya & try baju....

semlm nye mak ckp ngan Uda nk gi uma dia... adik nk try baju kawen..
Uda siap pesan masak sesiap lg...
sbb brg dh ada.. kite org plan wat laksa & agar2..
tghari mak bising2 suruh bgn tlg masak..
mata berat betoi nk muka..
dlm mai.. mai.. ckp minta tlg mak kuar kn semua brg dulu seb aku turun masak...
siap kena perli lg tu...
byk la kuarkn brg2 nk masak..
rupa2nye mak aku dh siap masak laksa..
hohohohoho..
gile pemalas aku...
bgn, siap mandi turun dapur pi siapkn aksesori laksa tu siap masuk dlm bekas...
nk bwk di uma Uda smbil tu siap tapau kn tuk Mak Lang aku gak...
singgah uma dia dulu seb gi uma Uda aku...
kite org gi 2 kereta.. dh alang2 jln raya kn..
seb tu singgah pi ambik tunang adik aku dulu...
Smpai sana terus hidang.... sesi mkn2 plak..
sndiri masak sndiri mkn... hahahahah
Uda siap col adik mak aku yg bongsu suruh dtg mkn...
laju je dorang.. hahahah
tp aku idok la nk mkn laksa tu kn...
gi dapur... buka tudung saji..
heheheh.. de rendang itam Uda...
Uda klu wat rendang mmg sodap..
aku ape lg... muka selamba ambik pinggang, cari nasi ler...
siap mkn... borak2 bagai...
then naik atas ... sesi mencari baju tuk sanding..
tpaksa la jd jup cameragirl x bgaji... huhuhuhu
lbh dr 10 helai gak la cuba..
dh dpt ape yg dihajati.... Uda aku turun masak tuk mkn mlm....
bakal pengantin dok pikir nk pakai baju mana 1.. hahahahah

siap mkn mlm.. kite org gerak blk..
dh alang dkt pkl 11.. singgah mbik adik blk keje kt ioi..
drpd tcongok tunggu kt situ...
adik aku pi singgah uma dia dulu...
dh dkt sebln dia x blk uma dia..
entah ape jd plak kn...
so aku ngan mak join singgah...
dok lepak2 jup smbil tgk tv dulu...
bila pkl 11 br kite org gerak pi mbik dorang nk terus blk..



Noted: pic nan ado... malas nk ngambik..bz la wei..

No comments: